Fri frakt över 1000 kr! | Snabb leverans! | Nöjda kunder!

Byten & Returer

Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan har mottagits. Returnerade varor ska vara oöppnade och oanvända. För våra jackor, byxor, tröjor, handskar och kängor gäller dock ett undantag, kunden har rätt att prova produkten för passform inomhus samt att originalförpackningen skall vara oskadd. För att ett byte skall bli godkänt skall som sagt varan vara i samma skick som när ni fick den. Kläder m.m. skall vara hela och rena. Alla eventuella etiketter skall även sitta kvar för att returen skall bli godkänd. Produktförpackningen får ej heller användas som ytteremballage. OBS! En återbetalning (kreditering) gäller endast för varans eller varornas pris, EJ för kostnaden för eventuella fakturaavgifter och fraktkostnader som är förbrukade i och med beställningen.

Gör så här för en snabb och enkel retur/byte:

Du som kund står alltid för ansvaret och fraktkostnaden tillbaka till oss oavsett om det gäller en retur eller ett byte. Vi bjuder däremot på fraktkostnaden vid byten tillbaka till dig. Vid saknad av skickad retur får du som kund stå för förlorad produkt (du betalar produktens värde). Vårt råd är att du skickar tillbaka spårbart som postpaket eller rekommenderat brev för att dels kunna spåra försändelsen om den exempelvis har felsorterats på terminalen.

1. Ni måste först kontakta oss via e-post support@vaktbutiken.se (ej per telefon) och meddela detta innan ni skickar tillbaka något. Glöm ej att ange ordernummer för att vi snabbt skall kunna se vilken order det gäller.

2. Ni får sedan svar tillbaka från oss senast inom 24 timmar (vardagar) att vi har bekräftat detta.

3. Ni kan nu paketera varan väl (förslagsvis i kartongen som den levererades i) och skicka tillbaka returen eller bytet till oss.

Returadress:

Safety Gear Sweden

Box 756

851 22 Sundsvall

OBS! Vi kan nu ENDAST ta emot returer som skickas med PostNord till angiven adress, detta för att vi har valt att samla alla returer på ett och samma ställe (PostNord Företagscenter, Sundsvall). Alla returer som skickas till annan adress eller till ombud samt med andra transportföretag anses inte som giltiga och godkänns därmed inte. Returer som skickas mot postförskott eller efterkrav utlöses ej av oss. Vid retur av kängor eller skor är det viktigt att ni antingen slår in originalkartongen i kraftpapper alternativt använder en papperskasse från mataffären som ni tejpar ihop och gör ett paket utav. OBS! Ni får alltså EJ tejpa på en fraktsedel eller göra åverkan direkt på produktkartongen och använda den som ytteremballage, då denna handling kommer att göra så att returen ej kommer att godkännas.